Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз опитування громадян – учасників
судових проваджень щодо їх задоволеності роботою
Березнегуватського районного суду Миколаївської області
На виконання рішень Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року, № 35 від 12 травня 2016 року та з метою підвищення ефективності роботи апарату Березнегуватського районного суду Миколаївської області проведено опитування відвідувачів у формі анкетування щодо якості функціонування суду, яке тривало з 30.10.2017 по 10.11.2017 року.
В опитуванні взяли участь 25 громадян. Вік опитуваних становив: 18-25 років – 16%, 26-39 років – 36%, 40-59 років – 48%, 60 років і старші – 0%. З них було 32% чоловіків та 68% жінок. Рівень освіти: середню та неповну середню мали 40%, базову вищу – 48%, повну вищу – 12%. Наявність вищої юридичної освіти у 8% респондентів. Професійна категорія: 4% - працівники підприємств; 12% - посадові особи органу державної влади; 32% - службовці; 16% - фізичні особи-підприємці; 36% - інші (не вказано).
Вперше звернулися до суду 40% громадян, 52% - один раз на кілька років; 4% - два рази на рік; 4% - часто.
Уявлення про роботу суддів та суду формується у громадян з таких джерел: із засобів масової інформації 36%; думка знайомих, колег – 20%; власний досвід – 40%; інше (не вказано) – 4%.
Учасники судових проваджень та відвідувачі суду оцінили:
- якість роботи суду, за п’ятибальною шкалою: 16% опитуваних у 4 бали; 84% – у 5 балів;
- зручність та комфортність перебування громадян у приміщенні суду (місця для очікування, доступ до побутових приміщень (туалетів), освітлення, чистота приміщень тощо): 12% - добре; 88% - відмінно;
- організацію роботи канцелярії суду (графік прийому документів, зручність їх подання, ввічливість і тактовність працівників тощо): 24% – добре; 76% – відмінно;
- повнота, якість та доступність необхідної для відвідувачів суду інформації (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; інформації щодо розміщення кабінетів та інших приміщень тощо): 24% – добре; 76% – відмінно.
Офіційним веб-сайтом Березнегуватського районного суду Миколаївської області на веб-порталі "Судова влада України" 52% опитуваних не користуються (не мають змоги/необхідності); 20% - інколи користуються; 28% - користуються часто. Інформаційна наповненість вказаних вище інформаційних ресурсів суду задовольняє користувачів.
На запитання – "якої інформації не вистачає на інформаційних ресурсах Березнегуватського районного суду Миколаївської області (веб-сайті суду та стендах суду)" опитувані громадяни написали: вистачає; достатньо; задовольняє; одна відповідь – відмінно.
92% опитуваних зазначили, що завжди вдавалось додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію, а 8% - до суду не телефонували.
Рівень етичної поведінки суддів та працівників апарату суду (доброзичливість, коректність, неупередженість тощо) оцінено так: задовільно – 4%; добре – 28%; відмінно – 68%.
Щодо сприйняття роботи працівників апарату суду, то 88% зазначили, що старанно працювали працівники суду та не припускали помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків.
Щодо стадії розгляду справ, то у 8% опитуваних розгляд справи ще не розпочато, в процесі розгляду – 20%, розгляд справи завершено – 44%
Процесуальні документи отримали вчасно 100% опитаних.
Щодо дотримання строків та процедур розгляду справ, то 92% оцінило на добре та відмінно. 48% вважають обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді їхньої справи.
У 68% опитаних рішення по справі було винесено на їх користь; 4% планували оскаржити рішення по своїй справі; 76% вчасно отримали повний текст судового рішення; у 100% опитаних рішення було викладено доступною для розуміння мовою.
В цілому учасники судових проваджень досить високо оцінили якість роботи працівників апарату суду та суддів: 13,2% опитуваних оцінили на 4 бали, 83,7% на 5 балів. Середня оцінка задоволеності роботою суду за 5 бальною системою в картках громадського звітування становить 4,8.
100% респондентів довіряють Березнегуватському районному суді Миколаївської області.
Відвідувачі мали можливість висловити свої побажання щодо покращення роботи Березнегуватського районного суду Миколаївської області. Залишено такі побажання та пропозиції: терпіння; усім успіхів; залишити доступність до правосуддя; в зв’язку з складним транспортним сполученням та відсутністю дороги залишити суд в смт. Березнегувате; задоволений, але в коридорі холодно; терпіння і трудового натхнення, побільше розглянутих справ; все подобається; все влаштовує.
На основі отриманих даних опитування відвідувачів Березнегуватського районного суду Миколаївської області можна зробити такі висновки:
Користувачі послуг досить високо оцінюють якість роботи суду. Порівняно із попередніми роками якість роботи суду покращилася. Загалом, враження від відвідування суду відповідають очікуванням, з 10 липня 2017 року суд працює у новому відремонтованому приміщенні, де значно покращилися умови перебування, але, на жаль, не підключено опалення, про що один відвідувач зазначив, що в коридорі холодно.
Достатньо високими є показники виміру доступності суду. Так, зокрема, приміщення суду легко знайти, так як розміщено в центрі селища. Відвідувачі не зазнають перешкод у доступі до приміщення через обмеження охорони, охорона в суді відсутня. Більшості респондентів завжди вдавалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію телефоном. Графік роботи канцелярії теж є доволі зручним та дозволяє клієнтам суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді. Загалом, перебування на території суду для відвідувачів є комфортним.
Параметр «повнота та ясність інформації» також цілком відповідають потребам клієнтів. Так, зразки документів (заяв, клопотань тощо) влаштовує переважну більшість відвідувачів; на сторінці суду в мережі Інтернеті респонденти знаходять для себе потрібну інформацію.
Якість роботи працівників апарату суду, на думку респондентів, є досить високою. Повідомлення та повістки про розгляд справи приходять вчасно.
Отже, проведене анкетування свідчить про те, що організація роботи апарату суду здійснюється в цілому на достатньому рівні. Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні. Врахування рекомендацій відвідувачів в подальшій роботі суду, на нашу думку, стане підґрунтям зростання довіри громадськості до правосуддя.