Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Сьогодні, 5 жовтня 2016 року, набирають чинності закони про виконавче провадження» № 1404-19 та про органи і осіб, що здійснюють примусове виконання судових рішень та рішень інших органів № 1403-19, якими регулюється діяльність приватних виконавців.
У чому різниця між державним і приватним виконавцем, хто може стати приватним виконавцем і які він отримає повноваження, - на ці питання відповів відповів помічник адвоката адвокатського бюро Дмитра Александрова Сергій Кушнір.
«Тривалий час в Україні назрівала реформа інституту виконання рішень судів. Передумовою цього був низький рівень виконання рішення суду (20% як зазначив Міністр юстиції України П.Петренко у Верховній Раді України під час представлення проектів законів з цього питання) та велике навантаження на державних виконавці (в окремих регіонах становить 400-600 виконавчих проваджень на одного державного виконавця)», - пояснив юрист.
Велике застереження скептиків, а також пересічних громадян викликає питання, чи не будуть приватні виконавці новим видом колекторів. У зв’язку із цим С.Кушнір звернув увагу на те, що приватні виконавці не мають права виконувати рішення судів, які підлягають виконанню виключно державними виконавцями. До них належать:
1) рішень про відібрання і передання дитини, встановлення побачення з нею або усунення перешкод у побаченні з дитиною;
2) рішень, за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні та комунальні підприємства, установи, організації, юридичні особи, частка держави у статутному капіталі яких перевищує 25 відсотків, та/або які фінансуються виключно за кошти державного або місцевого бюджету;
3) рішень, за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої заборонена відповідно до закону;
4) рішень, за якими стягувачами є держава, державні органи;
5) рішень адміністративних судів та рішень Європейського суду з прав людини;
6) рішень, які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності;
7) рішень про виселення та вселення фізичних осіб;
8) рішень, за якими боржниками є діти або фізичні особи, які визнані недієздатними чи цивільна дієздатність яких обмежена;
9) рішень про конфіскацію майна;
10) рішень, виконання яких віднесено цим Законом безпосередньо до повноважень інших органів, які не є органами примусового виконання;
11) інших випадків, передбачених цим Законом та Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Він також нагадав, що відповідно до Закону "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів"- приватним виконавцем може бути громадянин України, який досяг 25 років, має вищу юридичну освіту не нижче другого рівня, володіє державною мовою, має стаж роботи у галузі права після отримання відповідного диплома не менше двох років та склав кваліфікаційний іспит.
Водночас, приватним виконавцем не може бути особа:
Згаданим вище Законом передбачено вимоги щодо неможливості сумісництва для приватних виконавців. Приватний виконавець під час здійснення своєї діяльності не може займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), інструкторської та суддівської практики із спорту та роботи в органах Асоціації приватних виконавців України) або підприємницькою діяльністю
Особливу увагу треба звернути на той факт, що приватний виконавець здійснює свою діяльність в межах визначеного виконавчого округу, зазначив С.Кушнір.
За матеріалами "Закон і Бізнес"