flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Повідомлення органів ДФС про прийняття працівника на роботу: особливості та нюанси

24 травня 2017, 11:24

Вiдповiдно до ст. 21 Кодексу законів про працю України працiвник має право реалiзувати свої здiбностi до продуктивної i творчої працi, укладаючи трудовий договiр на одному або кiлькох пiдприємствах, в установах, органiзацiях, якщо iнше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторiн.

Тобто, працiвник має право виконувати, крiм своєї основної, iншу роботу на умовах трудового договору в однiй i тiй самiй установi або кiлькох установах у вiльний вiд основної роботи час.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 КЗпП працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування і реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінет Міністрів України затвердив постановою від 17.06.2015 № 413 Порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу (далі – Порядок № 413).

Відповідно Порядку № 413, роботодавець має повідомляти Державну фіскальну службу до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Проте, навіть в такій здається, чітко визначеній ситуації з повідомленнями є певні нюанси.

Стосується це, зокрема, закладів освіти, які залучають для проведення акредитації спеціальностей, або самих навчальних закладів, експертів з інших установ, організацій чи навчальних закладів.

Відповідно до п. 20 Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах, затвердженого постановою КМУ від 09.08.2001 № 978, визначено, що за рахунок навчального закладу, який заявив про свою акредитацію, відповідно до законодавства здійснюється, зокрема, оплата праці експертів - з розрахунку шість годин на день, але не більш як 14 годин (голови експертної комісії - вісім годин на день, але не більш як 18 годин), за період проведення акредитаційної експертизи з розрахунку ставки погодинної оплати праці професорів, які проводять заняття із студентами вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації.

Тобто, експерти, що залучені для проведення акредитації, мають основне місце роботи, а залучення їх для проведення акредитації відбувається на підставі наказу Міністерства освіти і науки України, та трудовий договір із навчальним закладом, в якому проводиться акредитація, не укладається.

Відповідно, і підстави для повідомлення Державної фіскальної служби відсутні.

Тому, при проведенні перевірок в закладах освіти що повідомлення органів ДФС про прийняття працівників на роботу, слід детально вивчати ситуацію, та наявність підстав для надання повідомлення.

Джерело: kr.dsp.gov.ua