Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
За 2016 рік в Україні кожен десятий правопорушник у адміністративних справах щодо керування у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння уникнувпокарання.
Основними причинами стали пропущення строків розгляду справи в суді або застосування судами малозначності та передачі на поруки як підстави для звільнення від адміністративної відповідальності.
Зареєстрований в Парламенті 19 травня проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення» (щодо удосконалення порядку розгляду судами окремих категорій адміністративних справ) №6479фактично унеможливлює застосування цієї та ще ряду підстав для звільнення від адміністративної відповідальності, а також збільшується строк накладення адміністративного стягнення вдвічі.
На думку авторів законопроекту недоліками чинного КУпАП є надто скорочені строки накладення адміністративного стягнення (три місяці з моменту вчинення) та розгляду судами справ щодо деяких видів адміністративних правопорушень (одна та три доби), обов’язкова особиста присутність особи при розгляді деяких категорій адміністративних справ, наявність в КУпАП «застарілого» інституту приводу, можливість застосовувати малозначність та передачу на поруки, як підстави для звільнення від адміністративної відповідальності за вчинення будь-яких адміністративних правопорушень, відсутність реальної можливості оскаржити рішення суду органом (посадовою особою), яка склала відповідний протокол про вчинення адміністративного правопорушення.
Всі вищезазначені недоліки з одного боку не дають судам змоги ефективно, повно та всебічно розглядати адміністративні справи, оскільки деякі із категорій судових справ неможливо реально розглянути в порядку та строки, встановлені КУпАП, а з іншого боку порушують законні права осіб на захист та справедливий суд.
Проектом пропонується:
визначити критерієм застосування таких способів звільнення від адміністративної відповідальності як малозначність (ст. 22 КУпАП) та передача на поруки (ст. 21 КУпАП) – розмір штрафу передбачений санкцією відповідної статті. Якщо штраф більший ніж 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, то правопорушника не можна звільнити від адміністративної відповідальності застосовуючи норми статей 21 та 22 КУпАП;
збільшити строки накладення адміністративного стягнення у справах, які розглядаються судамидо шести місяців;
збільшити строки накладення адміністративного стягнення у справах, у випадку закриття кримінального провадження до шести місяців;
збільшити строк тимчасового вилучення посвідчення водія до шести місяців;
вилучити норми щодо скороченого строку розгляду адміністративних справ протягом доби (трьох діб), обов’язкової особистої присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та щодо приводу особи;
надати органу та його посадовим особам, які складали протокол про адміністративне правопорушення можливість подавати апеляційну скаргу протягом 10 днів з дня отримання постанови суду.
Законопроект перебуває на розгляді керівництва ВРУ, наступний етап – передача профільному комітету.